Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

674
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 20/10/11 Shawn Drover

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 24.10.11 - 17:03 Rozhovor: 20/10/11 Shawn Drover
Nadcházející CD Megadeth, TH1RT3EN, je pro bubeníka Shawna Drovera třetí s kapelou (připojil se v roce 2004, společně s jeho bratrem Glenem), a je to pro něj skvělý způsob jak demonstrovat svoje schopnosti v různých stylech; je tu trashový materiál zběsilý jako nic na Endgame, ale je tu také spoustu melodií, jako třeba první singl Public Enemy No.1. Vytáhli jsme ze Shawna, jaké to je hrát s Davidem Ellefsonem, jak se cití, když hraje na podiu klasický materiál Megadeth a další.

Jak ses cítil během koncertu Velké čtyřky v Yankee Stadiu?
Bylo to úžasné! Jsme prní Hard rock/metalové kapely, které kdy hráli na YS co si pamatuju. Vím, že zde hrál Eminem a Jay-Z, ale my jsme první metalové kapely, které zde hráli, v tomto směru je to úspěch a skvělá věc pro metal. Show sama o sobě byla fantastická, už jen to místo - je to Yankee Stadium víš? Nikdy bych si to nenapsal na svůj seznam věcí, je to tak monumentální věc, že bych si nikdy v životě nemyslel, že zde budu někdy hrát. Madison Square Garden, ano, samozřejmě zde jsme hráli, ale YS byla skutečná pocta to musím říct.

Jak bys přirovnal nahrávání TH1RT3EN k předchozím zkušenostem z nahrávání jiných desek?
Je to zvláštní - mluvím za sebe, ale myslím si, že můžu říct vlastně za všechny, že nahrání této desky byl velice jednoduchý proces. Nejsem si tak úplně jistý proč. Všechno bylo bez problémů, prostě jsme hráli a šlo to po velkých krocích.Měli jsme asi 9 týdnů, než jsme měli nastoupit na další turné a to byl čas na nahrání této desky a opravdu jsme se vytáhli. Jsme v extázi z výsledku té desky. Myslíme si, že to je skvělá deska a doufáme, že fanoušci si to budou myslet také. Myslím si, že největší rozdíl mezi tím a United Abominations, Endgame před tím, je, jak lehké to bylo. Ani není nějaký speciální důvod proč. Zdá se, že všechno klaplo. Songy přicházeli velmi dobře a bez námahy, prostě jsme si nahrávání té desky užili. Aspoň, co se týče mně.

Přispělo k tomu ulehčení také navrácení Davida Ellefsona po dlouhé absenci?
Víš, nemyslím si, že jeho připojení udělalo desku lehčí. Měl hodně nápadů k riffům, které jsme použily, ale to jsme měli my všichni. Dave (Mustaine) má velkou knihovnu riffů, které nahrál během turné, riffy, které byli nahrány na předchozích turné. Všechno nechává na souborech, takže máme strašnou spoustu riffů, částečných songů, dokončených songů, všechny druhy ze kterých si můžeme vybírat. Nikdy se nám nestalo, že bysme museli říct "oh, nemáme dost materiálu." Vždycky jsme měli víc než dost materiálu. Což je dobrá věc. Tak proto to není důvod, že by byla deska lehčí, ale něco ti povím, bylo skvělé mít u nahrávání desky, pro mě osobně, oba Davey. On byl jeden z prvních, kteří odstartovali kapelu a mít ho zpět v kapele je super podle mého názoru. Daří se nám skvěle a já jsem moc rád, že je zpět v kapele.

Bylo pro tebe lehké spolupracovat s ním jako s druhou polovinou rytmické složky?
Jasně. Sedli jsme si. Je to vtipné, poprvé, když se k nám David připojil v Arizoně a zkoušel s námi - bylo to těsně před začátkem turné k RIP - a já jsem ho potkal párkrát už dřív, ale toto bylo poprvé, co jsme byli ve společné místnosti a jamovali jsme spolu. Připojil basu a začal hrát a v tu chvíli se všechno semklo. Ne, že by to bylo horší nebo lepší s Jamesem Lomenzem nebo Jamesem MacDonoughem, byli fantastičtí, ale bylo něco jiného hrát s někým, kdo na těch deskách vytvořil originální basové linky. Z větší části se snažím přenést styl, jakým byl song nahrán od předchozích bubeníků. Je skvělé hrát s originálních basákem, který hrál všechny ty desky 20 let v kapele.

Když hraješ některé songy vzniklé před tvým působením v kapele, snažíš se je všechny hrát tak, jak byli nahrány v originále nebo do nich občas přidáš i čast své identity?
Snažím se držet originálu. Jsou zde části, které bych neměnil , ale je zde také pár věci u kterých se snažím přidat trochu z mého vlastního cítění aniž by to narušilo originální nahrávku. Snažíme se hrát věci co nejvíc podobné originálu, ale je téměř nemožné mít všechno na notu přesně a ještě k tomu naskočit na podium a házet hlavou a dělat u toho další šílené věci. Snažím se hrát všechno co nejpřesněji kvůli respektu k předchozím bubeníkům a také kvůli fanouškům, kteří chtějí slyšet songy co možná nejpřesněji ve srovnání s deskou.

Když se píše nový materiál, vystupuješ s vlastními bubenickými nápady?
Ve studiu to je společné úsilí. Když nahráváme, tak něco zahraju, pak si to poslechneme - já, producent a Dave - sedneme si spolu a mluvíme o tom a někdy mají oni nápady typu "proč nepřidáš něco do této části nebo proč nezahraješ něco jiného místo toho." Pokud jsem si v něčem opravdu jistý a vím, že způsob jakým to zahraju je lepší než ten, který navrhují oni, promluvím si s nimi o tom. Ale na konci, je to společné úsilí. Všechno pochází z mého základu, pak jen měníme některé části. Někdy toho změníme víc někdy míň. Dívám se na to tak, že 3 hlavy jsou lepší než jedna, protože někdy přijdou s nápady, které jsou lepší. Na konci to vše poslouží písni. Chci, aby byla naše nahrávka co možná nejlepší a hráli jsme to co požaduje.