Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

2114
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 11/10/11 Chris Broderick

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 28.10.11 - 18:06 Rozhovor: 11/10/11 Chris Broderick
[tento obrázek už bohužel neexistuje]

Nadcházející CD Megadeth, TH1RT3EN, je pro kytaristu Chrise Brodericka druhé s kapelou a to mu umožňuje představit jeho ovlivnění klasikou a harmonicky bohatý styl od hlavy dolů. Vysoce technický thrash slyšený na posledním CD, 2009 - Endgame, k více melodickým písním podobné albům jako je Countdown to Extinction a Youthanasia. Vytáhli jsme z Chrise, jaké má pocity ze třináctky, co si myslí, že přináší do Megadeth a další.

(Toto je druhá část rozhovoru s jednotlivými členy kapely k vydání alba TH1RT3EN 1. listopadu)

Jak bys přirovnal působení v Megadeth k ostatním kapelám Jag Panzer a Nevermore?
Je to úplně nová úroveň, od množství příprav, které musím dělat, k natačení videí a všeho ostatního. O hodně větší počet představení. Zabírají o hodně více času a jsou větší podia.

Je to více uspokojující?
Řekl bych, že mi to dává větší pocit zadostiučinění, živím se tím co miluju - hraní na kytaru.

Jaké to je pracovat s Davem Mustainem na kytarových částech?
Já si myslím že skvělé, protože pochází z jiného zázemí než já. Přináší pohled na věc z úplně jiného světla, než jak to vidím já. A dává to smysl také v našich herních stylech, které jsou velmi rozdílné. Takže si myslím, že skvělé.

Jaké jsou ty postřehy, které má k tvému hraní?
Dave získal svůj herní styl z ulice, hodně ze svého hraní získal posloucháním desek. Já jsem získal svůj herní styl z více školního přístupu.

Jak se tyto styly navzájem doplňují?
Myslím, že se doplňují hodně. Dave má větší odvahu tlačit a tahat rytmus, tím že hraje trochu napřed před rytmem nebo naopak trochu pozadu. Já mám tendenci být přesně s rytmem. Tak si myslím, že bylo skvělé naučit se tento styl, hrát trochu před rytmem a pak se zase vrátit když chci, ale je důležité se pak taky vrátit a semknout se zpět s rytmem, když je vhodný čas.

Snažíš se hrát klasické songy kapely přesně nebo se snažíš jim přidat nějaký svůj odkaz?
Snažím se je hrát tak dobře a tak věrně jak jen to je možné, ale každý máme svoje vlastní způsoby jak ovládáme nástroj, takže si myslím, že trochu mého stylu hraní se může projevit. Ale snažím se přiblížit se originálu, jak jen to je možné.

Co tvé hraní přináší do Megadeth a předchůdci to nepřinesli?
Určitě to je moje vlastní ovlivnění, moje klasické kytarové založení, školní styl ze kterého jsem vzešel. Je to úplně jiný způsob ovlivnění, rozumíš? Nemůžu ti říct přesně jaké jsou a nejsou jejich schopnosti, můžu pouze poslouchat co nahráli v minulosti a předpokládat.

Můžeš být trochu přesnější o nějakém tvém ovlivnění?
Hodně času jsem investoval do kontrapunktu (pozn. druh skladebné práce, v němž mají všechny hlasy melodickou a rytmickou samostatnost) , což je hlavní forma skládání, kterou používal Bach, a já využívám tyto informace, když píšu a když přicházím s kytarovými harmoniemi.

Jsou nějaké tyto příklady na TH1RT3EN?
Jasně, ale jsou schované v pozadí a dělá je to těžší na sebe upozornit. Trocha kontrapunktální harmonie je v Millenium of the Blind...Snažím se si vzpomenout, kde ještě se nacházejí. Jsou nějaké věci, které jsme nahráli, ale nepoužili - dělali některé věci příliš složité a příliš se vzdalovali od originální melodie.

Takže, když dáváte dohromady kytarové části pro desku Megadeth, je nejvyšší priorita udělat ji tak, aby zněla jako deska Megadeth?
Vstupujeme do nahrávacího procesu a psaní písní s všemi možnými možnostmi, kontrapunkt nebo předložení jiných harmonických a rytmický nápadů z jiných hudebních stylů. A potom, co to samozřejmě zkusíme si řekneme: "Ok, tohle určitě není vhodný styl pro tento song". Nebo se to správně nepřizpůsobilo songu, a dáme to do pozadí. Určitě jsme všem těmto stylům otevření, ale jak si řekl, nakonec to musí zní jako Megadeth.

Má Dave lví podíl na tvorbě?
Jasně, až na, samozřejmě, dělám si svoje sóla, a někdy i hlavní melodie. Kontramelodie, harmonie o tomto mám velké slovo při rozhodování. Většina tvorby je Davea.

Jak zvládáš tvorbu sól? Je to více skladatelská záležitost nebo víc instinktivní?
Tak trochu od obou. Když slyším rytmus, obvykle ve smyčce a dělám na to sóla, získávám tím větší cit pro frázování, které mi zní v hlavě. A pak rád přemýšlím nad skladatelskými dovednostmi a jak můžu rozvíjet to, co slyším. To je ideální způsob. Někdy se dostanu do časového omezení a věci tohoto druhu musím dělat trochu rychleji a nemám tolik času na skládání, kolik chci.

To zní jako, že nahrávání alba šlo rychle. Bylo to rychle v dobrém slova smyslu nebo spíš "sakra, musíme to udělat"?
Tak trochu obojí. Měli jsme smrtící termín, protože jsme odjížděli do Evropy na šňůru a na koncerty Velké čtyřky, ale nemyslím si, že to bylo úplně kritické dokončení CD. Byl to cíl, a my jsme se k cíli dostali. Pro mě to bylo úžasné, v tom smyslu, že jsme do toho šli rychle a vyšlo to dobře i s tím časem co jsme měli. Teď můžu říct, že vždycky můžeme sedět a poslouchat songy znovu a znovu a vymýšlet, jak bysme to udělali lépe, ale taky to vede k tomu, že se hádám sám se sebou. Řekl bych, že celkově jsem spokojený s tím, jak jsme desku dokončili a jak to bylo rychlé.