Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

674
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 22/12/11 Chris Broderick

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 23.03.12 - 19:59 Rozhovor: 22/12/11 Chris Broderick
[tento obrázek už bohužel neexistuje]

Chris Broderick z Megadeth mluví o zimním kytarovém návratu dua Skolnick a Broderick a o "Th1rt3en"

"Myslím, že způsob jakým hraješ na kytaru, zobrazuje tvoji osobnost" vysvětluje kytarista Megadeth Chris Broderick. "Vyzařuje to, kdo jsi jako osoba. Pro mě byla vždycky velká nutnost přesně pochopit, co dělám a proč to tak fungovalo. Přes to jsem se dostal ve všech lekcích a to všechno jsem se naučil." Nyní předává svoje znalosti na celou novou legii začínajících drtičů na Skolnick a Broderick zimní kytarový návrat od 26. prosince do 30. prosince 2011 v Big Indian - New York. Spolupracuje se spřáteleným drtičem, legendárním Alexem Skolnickem (Testament, Alex Skolnick trio, Trans-Siberian Orchestra) pro tento inovativní a informativní zimní kytarový tábor. Studenti se učí nespočet technik od těchto dvou mistrů a všichni spolu jamují. Není nic lepší pro trénink mladého kytarového hrdiny…

Odkud vznikl nápad na Skolnick a Broderick zimní kytarový návrat?
Bylo nám to nabídnuto. Alex a já jsme spolu hodně koncertovali. Přes podobné vysokoškolské vzdělání, máme teoretické znalosti, o kterých můžeme diskutovat, a vztahují se ke každému jinak. Prostě to dávalo smysl, když to přišlo. Okamžitě jsme si řekli: "Jasně, pojďme do toho!". Hodně jsem se učil a stále se doteď učím. Je to opravdu potěšující vidět lidi, jak si berou informace, které si obdržel za ty roky a jsi schopný to využít.

Co je pro tebe nejlepší stránka učení?
Když se studentům rozzáří oči a pochopí smysl, v tu chvíli to je. Když dostanou nový postřeh nebo techniku, a můžeš říct, že si to chtějí vzít domů a osvojit si to. Potom si to osvojí a využijí informace. To je zatím ta nejcennější věc o učení. Uvědomuju si, že každý je jedinečný a jejich silné a slabé stránky zobrazují, kdo jsou. Jako učitel, vždy se snažím určit tyto věci tak jako jejich učící rysy. Nesnažím se studenty zahltit, snažím se jim to usnadnit.

Z hlediska ústupku, jaké si vybíral témata pro třídu?
Vycházeli jsme z našich základů, oba máme nápady, které by mohly pomoci jiným kytaristům a hudebníkům urychlit a zefektivnit způsob hry. Dostal jsem třídu na vývoj akordu a harmonie a to je jeden až dva roky kurzu na škole. Není šance, jak to rozpitvávat, ale ukazuju jim tipy a triky. Tyto rychlé "jak na to" postřehy mohou opravdu pomoci tvé harmonii akordů a to je to, co se snažím sdělit.

Je to zvlášť potěšující, když se dostaneš mimo metal?
Jsme ponoření v metalu, Alex se rozčlenil více do jazzu a já více do klasické hudby. Dává to smysl pro nás hráče, ale určitě to zvyšuje tvoji pracovní zátěž, když se snažíš všechny tyto věci sdělovat třídě. (Smích)

Metal je obzvláště otevřený k rozvoji daný potřebnou technikou.
Teď si udeřil hřebík na hlavičku. Je to jeden z důvodu, proč teď tolik miluju metal. Když se ke mně někdo dostane a pozná mě, pak si uvědomí, že mám uznání pro tento hudební styl, jak je vytvořený a hloubku, kterou má. Jelikož spousta lidí, kteří se pohybují v metalu, jsou těmi fanoušky, kteří znají všechno o historii kapel. Přál bych si, abych byl více takový. Vědí, kdy přišel nějaký člen a co se dělo na určitých koncertech.

Kdo způsobil tvou první potřebu zvednout kytaru?
Měl jsem kamaráda v páté třídě, kterého jsem právě potkal. Šel jsem do jeho domu a měl tam kytaru. Začal jsem si s ní hrát a nemohl jsem ji odložit. Každou chvíli jsem byl u něj doma a říkal jsem: "Pojďme hrát na kytaru!" On říkal: "Pojďme jezdit motocross" nebo něco. Pořád jsem ho otravoval. (Smích) Jeho kamarád mi prodal svou první kytaru, což byla kytara Sears. Bylo to veselé. Měla 18 pražců a já jsem ji nemohl naladit. První věc, co jsem udělal, byla, že jsem ji nabarvil na červeno a nalepil přes ni nějaké černé pásky, aby vypadala jako Eddie Van Halena.

Kdo byli tví první kytaroví hrdinové?
Van Halen byl určitě první. Rychle to přešlo k Yngwie Malmsteen, Paul Gilbert, Jason Becker, a všichni tito drtiči.
Na co se nejvíc těšíš na Návratu?
Nejvíc se těším, až se staneme něco jako kytarová rodina, dáme se všichni dohromady a budeme jamovat nějaké songy nejen s Alexem, ale se studenty.

Přistoupili Megadeth k Th1rt3en s jednou soudržnou vizí?
To si nemyslím. Mluvili jsme o tom, co chceme udělat z hlediska živých vystoupení. Přemýšleli jsme dopředu o tom, jak chceme tyto songy přizpůsobit, když je hrajeme na koncertech. To bylo ono. Jednou si sedneš a začneš psát, songy pak mají svůj vlastní způsob. Někdy nemůžeš popřít, jakou cestou chce song jít a téměř se sám rozvíjí. Jakmile jsi ve studiu, takovým způsobem to má tendenci se rozvíjet.

Cítíte se jako pevnější jednotka?
Osobně, jsem se cítil o hodně víc ve svých kolejích. Hodně jsem si odpočinul a měl jsem pohodlí v nahrávacím prostředí.

Jak se dával dohromady titulní song?
No, titulní song je téměř jako historie Dave Mustainea. Mluví o tom, že se mu třináctkrát vedlo dobře. Je to odraz třináctého CD a čísla třináct a jaký to má vztah k němu osobně. Byl to song, který jsme napsali z riffů během turné.

Měl si příležitost zkusit něco nového z hlediska kytary?
Myslím, že to bylo otevřenější z hlediska našich kytarových tonů a s tím jsem byl velice spokojený. Zatímco naposled na Endgame, všechno bylo sjednocené z hlediska tónů. Dave a já jsme používali přesně ty samé tóny pro všechno. Tentokrát jsme si stanovili trochu větší rozdíly a přidali více hloubky z hlediska vlastních tónů. Myslím, že to bylo skvělé. Přidává to jinou úroveň zájmu do zvuku.

Přinášíte ty a Dave oba jiné elementy do zvuku jako je Ying a Yang efekt?
Mám rád způsob Ying a Yang. Určitě to je něco, odkud jsme Dave a já vzešli. Dave získal svoje hraní z desek a CD a poradil si s tím, jak mohl. Můj přístup byl o hodně víc nastudovaný. Když přijde naše vlastní sólování nebo vlastní melodie, v tu chvíli získáme odraz naší individuality. Je potřeba být soudržný v určité míře, ale je tu toho spoustu ze způsobu Ying a Yang.

Pokud by si měl přirovnat Th1rt3en k filmu, který by to byl?
Nepřirovnal bych to k žádnému filmu. Na albu máš hororovou klasiku v "Millenium of the Blind" a máš tu nějaké naštvané dokumenty o někom v "NeverDead". Potom tu máš nějaký akční příběh v "Sudden Death". To je věc, kterou mám rád na tomto CD - je velmi rozdílné.

Zdroj: http://www.artistdirect.c...en/9832916