Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

341
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 23/1/12 Shawn Drover

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 17.04.12 - 00:33 Rozhovor: 23/1/12 Shawn Drover


Miluju, jak šíleně návykoví Megadeth jsou. 2011 byl další drtící rok pro kapelu vyvrcholený s vydáním jejich posledního alba TH1RT3EN a oznámením, že nový rok nakopnou s novým a vylepšeným turné Gigantour (také zde bude spousta dalších umělců, jako legendární Motorhead). Letos začne Gigantour 26. ledna v New Jersey a bude probíhat napříč celou Severní Amerikou, slibující stejnou megazábavu na jakou jste zvyklí od Davea a spol. od roku 2005. Nové album pokračuje v uznání Davea a zbytku od poznávacího alba Rust in peace, ale s přidaným bonusem, návrat baskytaristy Davida Ellefsona. Kapela byla absolutně na roztrhání na posledních 3 studiových albech od té doby, co se připojil bubeník Shawn Drover a podle všeho se chystá dělat více než jen dostát jejich masivního odkazu. Mluvil jsem s Shawnem o významu znovuspojení Ellefsona s Davem Mustainem, o novém turné, jeho zkoušce ohněm při vstoupení do kapely a spoustě dalšího. Čtěte dál…

Díky za zavolání Shawne. Tvoje výkony s kapelou dávají najevo, že přidáváš nový oheň do Megadeth a miluju příběh o tom, jak si se připojil ke kapele. Máš stále v paměti ty pocity, jak si byl hozen do ohně a připojení ke kapele? Měl si koncert PĚT dní po vstupu (Smích).
No jasně, že si na to vzpomínám. Bylo to v roce 2004 a můj bratr Glen byl v kapele jako jejich kytarista. Zkoušeli na turné a já jsem s ním byl v kontaktu každý den a kontroloval jsem ho a sledoval, jak se věci mají. Ta situace nastala, když už nechtěli v kapele Nicka (Menza, bubeník klasické sestavy), tak jsem přišel domů a můj bratr mi řekl: "Radši si sedni" a já na to: "Proč? Co se děje" a Glen: "No, oni tě chtějí na dalším letadle sem" (Smích). To bylo ŠEST dní před prvním koncertem na turné, takže abych byl upřímný, byl to docela šok a já jsem si jen říkal "Ježíši", protože jsem byl dobře informovaný, kdy mělo začít turné. Takže jsem zavolal své manželce a velice rychle ji do toho zasvětil a byl jsem v letadle do Arizony a o několik hodin později jsem zkoušel s kapelou. Zkoušeli jsme 4 dny, pátý den jsme cestovali a šestý den byl první koncert z turné. Byl to docela skličující úkol, ale když se ohlédnu zpět, tak bych to pravděpodobně nechtěl udělat jinak. Bylo to opravdu úžasné a já jsem neměl ČAS šílet nebo být nervózní nebo něco podobného. Byl jsem opravdu HODNĚ zaměřený na učení písní, které jsem ještě neznal, měli zrovna vydané album The System has failed a já jsem z toho neslyšel ani notu, protože to bylo zrovna vydané. Snažil jsem se naučit a našprtat tolik materiálu, kolik jsem byl schopný se naučit v těch čtyřech dnech. První koncert byl před tisícema lidí a bylo to boží, byl to skvělý koncert. Je to vtipné, protože z nějakého důvodu zde nebyly zábrany a lidi skákali přes podium a šíleli. Vypadalo to, že nikdo nezapomněl nic z toho, co se dělo na old school Megadeth thrashových koncertech s lidmi, kteří šíleli na podiu, a tak trochu jsem myslel, že by to tak mělo být po celou dobu, což je fajn, protože já jsem určitě z tohohle období (Smích). Bylo to opravdu zábavné a já mám spoustu milých vzpomínek z této doby. Bylo to nervy drásající samozřejmě, ale bylo to také vzrušující a já jsem byl tak zaměřený na učení, aby všechno vyšlo.

Kapela pak představila svůj vlastní festival v roce 2005, který zařídil, že jste mohli znovu vyrazit na turné, Gigantour. Byla to velká zodpovědnost pro kapelu zkusit toto provést?
Jasně. Něco takového je vždycky náročný úkol. Začínáš nový festival od začátku a zabere to chvíli, než se vybuduje do povědomí lidí. Místo vidění plakátů nebo článků v tisku, které říkají "Megadeth", se říká "Gigantour" a na poprvé je to spíš "No, co to sakra je?" I přesto co jsem řekl, první turné bylo úspěšné a měli jsme zde spoustu skvělých kapel, takže se to vydařilo, ale v jistých kruzích zde byli fanoušci, kteří vůbec nevěděli, že s tím má něco společného Megadeth. Po druhém a třetím turné jsme byli schopní zařídit mnohem větší povědomí a třetí Gigantour bylo to nejúspěšnější, jaké jsme udělali. Trochu jsme snížili počet kapel, takže věci fungovali o něco lépe. Zjistili jsme, že když to bylo o čtyřech, pěti kapelách, bylo to dostatečně snížené, takže lidi nebyli příliš unavení nebo příliš ožralí nebo příliš nažhavení nebo cokoliv během toho, co jsme byli na podiu. Je to určitým způsobem zkouška ohněm, kde získáváme zkušenosti, ale je to vždycky zábava a určitě se už těšíme na nové turné.

Miluju desku "United Abominations" a vím, že vás to vrátilo zpátky na žebříčky a zpátky do formy podle názorů spousty lidí. Ty si nahrál toto album se svým bratrem, jsem si jistý, že to udělalo nahrávání ještě více zábavné. Bylo nahrávání tohoto alba něčím, co pro tebe bude vždy speciální?
Ano. Je to vtipné, protože jsme vlastně všechny bicí a baskytarové linky udělali na zámku 16. století uprostřed ničeho v Anglii, jehož příběh byl, že tu zřejmě straší. David Gilmour z Pink Floyd zde žil se svou rodinou a myslím, že jeho žena prováděla na domě vymítání, protože přísahala, že nahoře a dole byli duchové. Myslím, že vymítání nezabralo, protože pořád viděli více duchů, a tak od tama rychle utekli. (Smích). Potom to vlastnil Trevor Horn z The Buggles, kteří udělali "Video Killed the Radio Star" a udělal z toho skvělé studio a byl zde, když jsme dělali bicí pro album. Byli jsme tam něco kolem 17 dní, nahráli jsme všechny bicí a já jsem se skvěle bavil. Bylo to skvělé dělat desku s mým bratrem a budu mít na tyto dny vždycky spoustu skvělých vzpomínek.

Těchto pár posledních alb až k "The System Has Failed" znovuobnovily mou víru v kapelu a ty si byl součástí od nové smlouvy s Roadrunner. Jedna z mylných představ o novém albu "Th1rt3en" vypadá, že vychází z toho, že kapela prostě těží ze spousty starých nápadů a jsou tu některé songy, které mají autorství z minulých dob. Je něco pravdy na faktu, že jste procházeli riffy za všechny ty roky a že je spousta starých nápadů na třináctce?
Ne, ne tak zcela. Nemůžeš jít a napsat "So Far So Good 2" nebo "Peace Sells v 3D", to mi přijde podle mého názoru nucené a neupřímné. Když napsali klasiky, bylo to prostě v určitém momentu a jít zpět a zkoušet vědomě znovuobnovit tu danou dobu, by bylo pošetilé. My jsme prostě vylezli s novými melodiemi a novými riffy a zkoušeli jsme udělat tu nejlepší desku, jakou jsme mohli, což děláme vždycky od té doby, co jsme v kapele. A jsem si jistý, že to byl základ, ještě než jsem se připojil. Myslím si, že pokud máš rád staré věci, určitě najdeš nějaké věci na novém albu, které se tě týkají, nebo si je užiješ, někdo tomu říká old school a je v pořádku, pokud si to z toho vezmeš. Mezi návratem Davida a faktem, že Dave Mustaine má nějaké melodie a riffy uložené na souborech v jeho laptopu, nemůžu 100% říct, že něco nepochází z jeho starých riffů, ale můžu říct, že hlavní část třináctky jsou nové věci, které jsme napsali na cestách nebo při zkouškách. Deska byla pojmenovaná jako moderně znějící, ale pro mě je to nebezpečné slovo, protože to u každého člověka vyvolává jiné věci. Za mě je třináctka skvěle znějící deska, ať už ji nazveš moderní nebo old school, je to jen rozdílnost názoru a výběr slova. Produkce je to, co jí dává říz. Myslím, že to je nejlépe znějící deska ZVUKOVĚ, jakou jsme spolu vůbec kdy udělali, což už něco říká, protože všechny znějí opravdu dobře (Smích).

Jsem tak šťastný, že jste zpátky s Ellefsonem. Jako oldschool fanoušek jsem vždy pro zachování původní chemie, jak je to jen možné. Mustaine říká, že "Th1rt3en" má pravděpodobně nejlepší sbírku vyvinutých písní, které kdy dal na desku. Myslíš, že znovuspojení s Davidem pomohlo zlepšit celkovou kvalitu psaní songů?
Nevím. Je to vlastně docela dobrá otázka. Rádi bychom vyšli s čímkoliv, co se nám zachytí v uších, znovu, musím zdůraznit, že jsme měli tolik nápadů na desku. Stovky a stovky kytarových riffů a nápadů, nové věci, staré věci, všechno ve férové hře a všechno jsme poslouchali a zkoušeli jsme z toho něco postavit. Když se s námi něco během zkoušek stane a upoutá to naši pozornost, pak se k tomu postavíme "Hej, to je skvělé, pojďme na tom pracovat nebo to slož s tímhle". Hodně materiálu, který jsme slyšeli, byli napůl hotové songy, jiné věci byli jen desetisekundové věci, takže na tom hodně záleželo, jednou jsme slyšeli prakticky hotový song, takže tu bylo opravdu spoustu různých příkladů a cest, které vedli ke skládání Třináctky. Často jsme přišli do studia, 3 nebo 4 z nás a "Ok, dnes si pojďme poslechnout nějaké riffy" a strávili jsme celý den posloucháním, protože jsme měli TOLIK materiálu. Takto jsme vycházeli s věcmi okolo alba, protože jsme měli nadbytek skvělých nápadů. Co se týče nás, opravdu nezáleží na tom, jestli jsem napsal celý song nebo ho napsal David nebo Chris nebo Dave. Jediná věc, na které záleželo, byla, jestli to je dobrý song, protože jsme měli tentokrát spoustu práce.

Je pravda, že si byl něco jako prostředník nebo zkrátka zapojený s návratem Ellefsona do tábora Megadeth?
No jo, abych byl upřímný, byl jsem něco jako katalyzátor. Jednou jsem zjistil, že budeme nahrazovat našeho baskytaristu Jamese Lomenza, bylo to zřejmé a v mé mysli jsem měl, že by to měl být Ellefson, protože James Lomenzo byl v kapele dost dlouho, tak spousta fanoušků se mu oddalo a udělat znovu změnu a přivést někoho, koho nikdo neznal, by mohlo být špatné. Myslím, že fanoušci by opravdu křičeli, že to bylo chyba, a tak jsem kontaktoval Davida a říkám "Hele, pokud si vůbec někdy zvažoval návrat, teď je správný čas a tím teď nemyslím další týden, ale teď znamená TEĎ". Takže já jsem byl ten, kdo udělal počáteční telefonní rozhovor a pak jsem musel přesvědčit Mustainea, aby zvážil, jestli je k tomu otevřený také. Byl jsem v čele celé této věci a nebyla lehká věc s tím přijít, takové to "dovolte mi říct". (Smích) Ta stejná věc se vlastně stala s Chrisem, když jsem zjistil, že můj bratr Glen končí, bylo to jako "Ok a co teď? Kdo by mohl být vhodná náhrada?" a přišli jsme s krátkým seznamem a předložili jsme ho Daveovi a managementu a během odchodu Glena už mluvili o tom, že Chris bude v kapele, takže jsem u toho byl také v čele. Jsem skvělý průzkumník pro Megadeth (Smích).

No, určitě to vypadá, že máš excelentní interpersonální komunikační dovednosti. Dej mi tvůj amatérský psychologický názor… Jak se ti jeví chemie mezi dvěma Davey a jak vycházejí po všech těch letech?
Myslím, že se jim spolu daří skvěle. Určitě povyrostli a očividně jsou více dospělí, než když jim bylo 20 a dělají jiné věci než v té době (Smích). Bylo to před spousty lety a lidé se vyvíjejí a mění, jakékoliv otázky, které měli v minulosti, byly vyřešeny a věci jdou skvěle. Všechno to bylo vyřešeno opravdu rychle a myslím, že si oba představili ten větší obraz toho, jak skvělé je mít oba Davey dohromady. Oni jsou jádro Megadeth, vždy to tak bylo, bez ohledu na změny v sestavě za ty roky byli vždy Dave a David nedílná součást kapely. Uvědomil jsem si důležitost této věci, když jsme věděli, že bude docházet ke změně. Bylo samozřejmě jasné, že by bylo nejlepší pro organizaci mít Davida zpátky v kapele.

Byl si součástí tolika turné a živých alb/DVD s kapelou. Moje oblíbené bylo hlavně Rust in Peace živé album, protože jsem byl na originálních Clash of the Titans koncertech pro toto album a tvůj výkon jednoduše zabíjí. Máš nějakého oblíbence z živých nahrávek Megadeth?
Jo, souhlasím s tebou o Rust in Peace živém albu, byla to ohromná zábava být zapojen do tohoto výročního DVD/CD a znovu, není jednoduché odehrát tuto desku jako celek. Na albu je spousta jemných rozdílů, které když nezahraješ správně, tak to celé promeškáš a pak to nezní správně. Byla to obtížná věc, ale byla to taková odměna, když jsme na tom pracovali každou noc. Pro mě toto album zajišťuje spoustu osobních vzpomínek a světlých míst. Také, "That One Night" živě v Argentině bylo spoustu zábavy. Každý z našich koncertů a živých alb je pro mě zábava, ale pokud bych měl vybrat, řekl bych tyto dva.

Za ty roky drží kapela krok s tím, jak jde technologie. Dave Mustaine možná nadával na některé démony technologického světa v textech, ale myslím, že je skvělé, když kapela používá nejnovější technologie. Dave má novou aplikaci nazvanou "Guitar Prodigy" pro Ipad, David má svou vlastní aplikaci "Rock Shop" a vždy jste se podíleli na dělání spousty videí pro videohry na různé platformy. Opravdu to pomáhá představit kapelu úplně jinému okruhu, než jen lidem jako já, kterým táhne na 40. Je vzrušující být toho součástí?
Vždycky spolupracujeme s technologiemi, ale nespoléháme na to a neskrýváme se za to. Když se něco takového objeví a může to pomoci naší propagaci nebo našemu projektu, tak jsme všichni pro, ale obáváme se, že tu je potenciál těchto věci zneužívat nebo zajít s tím příliš daleko. Teď je technologie - bestie, silnější než všichni a něco z toho není to nejlepší pro umělecké účely, věci jako "Autotune" nebo všechny ty hloupé triky ve studiu, udělat "perfektní desku" a pak vyrazí kapela na turné a není schopná to tak zahrát a to ztrácí smysl ne?

Podle mě je opravdu skvělé, když vidím 14-ti letého kluka nosící tričko Megadeth, pro mě je to něco nepředstavitelného, že bych ve 14-ti nosil tričko Megadeth (Smích). Je to fakt úžasné.
Je to absolutně skvělé a vitální pro kapelu. To je druhá věc, jak si říkal, když jsi ochotný být součástí těch videoher a aplikací, tohle všechno pomáhá. Spousta z nás starších hrají tyto hry také, ale spíše nás to vystavuje mnohem mladší generaci, což je také dobré. Když někteří z těch dětí vidí nebo slyší Megadeth a zavede je to na náš koncert nebo si koupí naši desku a stanou se našimi fanoušky, to je prostě něco fantastického. Vždycky zkoušíme najít novou cestu, jak o nás dát vědět novým fanoušků a tyto věci jsou dobrý způsob.

Jaký to je pocit být součástí historie, když se Kerry King připojil k vám na kytaru vůbec poprvé od doby, kdy byl v kapele v raných osmdesátkách nebo jaký to je pocit být součástí scény Mustaine/Metallica v Sofii (Bulharsko), která byla natočena pro Big4 DVD?
Pro mě to byla prostě spousta zábavy. Příchod Kerryho, když jsme hráli v "Gibson Ampitheatre" v L. A., byla zábava, protože to bylo úplně poprvé, kdy hrál na podiu s Megadeth od doby, kdy byl v Megadeth a to bylo samozřejmě někdy v roce 1983. Byl to příchod po dlouhé době, ale jak uplynul čas, tak se konečně tyto věci mohly stát. Koncert v Sofii byl víc než skvělý, jam s Metallicou a všechny ostatní věci pro mě byli jako jedna velká párty. Nebyl jsem tam jako Dave a David samozřejmě, kteří byli s kapelou v těchto památných momentech thrash metalu, ale určitě jsem tam byl jako fanoušek, takže to bylo úžasné z tohoto pohledu. Vidět, jak se konečně staly všechny ty věci, po všech těch letech je opravdu speciální a já to můžu vidět z jiného úhlu pohledu než oni. Určitě to je v těchto chvílích moment, kdy si jako fanoušek říkám "Wow, jsem zde za bicími s nejlepším místem v domě!" Je to skvělý pocit a je to úžasné být toho součástí. Všechny koncerty Big4, každý koncert byl speciální a samozřejmě koncert v Yankee stadiu, chci říct, že jsme byli první metalové kapely, který kdy hrály v Yankee stadiu, takže to byl historický moment.

Nové album je nacpané dobrými songy. Vím, že kdybych měl udělat setlist, chtěl bych slyšet "Whose Life" a "Wrecker", ale samozřejmě s tak rozsáhlým katalogem, kterým disponujete, nemůžete hrát tyto songy každou noc. Je to osina v zadku skládat setlist v tuto chvíli?
To je opravdový problém, no ne? (Smích). Setlist je opravdová děvka v tuto chvíli, protože máme tolik desek a tolik dobrých songů na nich, že lidé je chtějí nebo očekávají, že si je poslechnou. Někdo není šťastný, protože jeden ze songů, který chtěl slyšet, tam nebyl. V tuto chvíli, když jsme dělali pár posledních koncertů v Jižní Americe, jsme hráli jen 3 songy z nového alba, potom dalších 7 nebo 8 songů jako "Peace Sells", "Holy Wars", "Symphony of destruction", "Wake up dead" a všechny tyto songy, které budeme hrát navždy, protože všechny tyto songy jsou prostě songy, které chce fanoušek vždy slyšet. Hrajeme tyto songy, protože jsou poznávací značkou Megadeth, takže už nenechávají moc prostoru pro jiný materiál. Samozřejmě bychom rádi zahráli všechno z nové desky, protože ji představujeme, ale prostě to není moc reálné. Můžeme jen doufat, že budeme nadále hrát a více toho obsahovat na koncertech, jako třeba, když jsme začali hrát "Guns, Drugs and Money", je to zábava hrát tento song a fanoušci si ho opravdu užívají.
Jsem neustále ohromen, že nový materiál není jen heavy, ale má také melodické elementy a chytlavé songy. Vím, že to možná není populární říkat v rozhovoru Megadeth, ale je to pravda. Když se vrátíš a podíváš se na nějaké akustické koncerty na DVD "Arsenal of Megadeth" opravdu z toho vyplývá, že tu toho je víc než dost.

Je v pořádku mít melodické komponenty v metalu. Může to existovat vedle sebe. Tahle kapela mnohokrát dokázala, že ne každý song má být ultra heavy nebo dokonce ultra vážný a já jsem s tím víc než spokojený. Megadeth to vždy měli, když se vrátíš ke "Countdown to Extinction" a dokonce ještě dříve s "In my Darkest Hour". Já jsem pro rozmanitost v hudbě a Megadeth je jedna z těch kapel, která umí dělat spoustu věcí s parametry metalu a přesto neurazí spoustu lidí, jsme z toho velice šťastní.

Zdroj: http://www.legendaryrocki...-megadeth/