Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

179
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 13/2/12 Shawn Drover

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 01.06.12 - 11:51 Rozhovor: 13/2/12 Shawn Drover


Jak dlouho ti trvalo nahrát bicí pro nové album Megadeth - Th1rt3en?
Nahrávání bicích zabralo něco kolem tří týdnů a celý vstupní proces byl velmi zábavný.

Jaký to byl pocit vidět Třináctku debutovat na čísle 11 na žebříčku Billboard?
Já si myslím, že je vždy skvělá věc, když se tvá hudba umístí na nějakém žebříčku. Měl jsem to štěstí, že každá deska Megadeth debutovala vysoko na žebříčcích Billboard, stejně tak jako na kupě žebříčků po celém světě.

Přibližně kolik nahrávek děláš k jednomu materiálu, aby si byl spokojený s každou písní?
Obvykle dělám něco kolem 7 nahrávek ke každému songu, na každé nahrávce dělám odlišné věci. Kupodivu 4-5 byly nahrávky, které většinou končí na desce.

Jaké to bylo nahrávat leden - červenec 2011 ve Vicově garáži (Vic's Garage - studio Davea Mustainea)?
My jsme vlastně desku nahrávali mezi červencem a září 2011 v celkové délce přibližně 10 týdnů. Opravdu úžasné, že jsme byli schopní dát desku dohromady v tak krátkém časovém úseku.

Proč byly na album dány 3 znovunahrané písně "New World Order", "Black Swan" a "Millenium of the Blind" vzhledem k tomu, že byly napsány někdy v době alba Youthanasia?
Pro mě není rozdíl, jestli byl song napsaný před 20 -ti lety nebo před 20 -ti minutami. Dobrá hudba je dobrá hudba a s tím musím říct, že tyto písně nebyly nikdy řádně nahrány nebo vydány, tak jsme mysleli, proč to neuděláme teď a nedáme je na desku?? Tak jsme to udělali.

Uslyšíme ještě někdy nové album Eidolon od tebe a tvého bratra Glena v nejbližší možné budoucnosti?
To si nemyslím. Eidolon se nikdy dostatečně neprodával, proto je zbytečné nahrát další desku, která se nebude prodávat, obzvláště když je na tom teď hudební průmysl tak špatně. Pokud bych někdy něco udělal s Glenem, bylo by to něco úplně nového.

Jaký je rozdíl mezi tvou hrou na "United Abominations", "Endgame" a na novém album "Th1rt3en"?
No moc velký ne, opravdu. Snažím se hrát pro píseň a cokoliv si žádá - pokud potřebuje melodie o něco více dvojkopáku a více přechodů, skvělé - pokud je to něco velice jednoduchého, tak je to taky skvělé. Já jsem týmový hráč a vždy myslím na to, co je nejlepší pro kapelu, ne pro moje osobní potěšení.

Je pravda, že si hrál živé bicí pro Canuck legends "Infernal Majesty"? Máš stále silné vazby s touto kapelou?
Ano to je pravda. Hrál jsem s nimi v roce 1988, těsně předtím, než jsem se přestěhoval do Ameriky. Kupodivu Steve Terror jel na koncert do Seattlu toto léto, aby mě viděl a bylo to poprvé, co jsem ho viděl od roku 1988!!! Bylo to skvělé setkat se s ním.

Jaké to bylo nahrávat video pro "Public Enemy No. 1"?
To video pro nás bylo opravdu odlišné, ale zároveň to byla bomba. Nahrávat video s opicí není něco, co dělá Megadeth každý den, určitě jsem rád, že jsme udělali něco tak odlišného.

Jaká byla zkušenost hrát v převlecích, ty jako Dracula, na Halloweenském koncertě Jimmy Kimmela? Bylo to obtížné vystupovat v kostýmu s make upem?
To pro nás byla opravdu bomba!!! Znovu, to je něco, co Megadeth nikdy dřív neudělali, což je přesně ten důvod, proč jsem rád, že jsme to udělali. Celkově skvělá zkušenost.

Jaké jsou tvé myšlenky na Gigantour s výčtem kapel jako Megadeth, Motorhead, Volbeat, Lacuna Coil?
Všechny 3 kapely jsou skvělé!

Proč hraješ činel ride a hi-hatku levou rukou, zatímco tvá pravá ruka je na virblu? Má to nějaké výhody pro tebe jako hráče? Jak si rozvinul bubenickou techniku otevřených rukou?
Já jsem levák a naučil jsem se hrát tímto způsobem, když jsem začal poprvé hrát ve 13. Určitě to má nějaké výhody a nevýhody, ale pro mě je to úplně přirozené hrát otevřenýma rukama.

Jak je pro tebe důležité držet se základní doby v hudbě Megadeth?
Stejně jak u bubeníků v jiných kapelách, je extrémně důležité držet se co nejblíže přesnému načasování v každé situaci, živě nebo ve studiu. Řídíme hudební vlak, jak tomu vždy bylo, takže nechápu, jak může někdo vycházet se špatným metronomem v kapele.

Podle tvého názoru, jak odlišné je tvé bubnování od všech předchozích bubeníků, kteří si prošli Megadeth v minulosti?
Myslím, že každý bubeník přinesl do kapely svoji vlastní osobitou část, přesto respektovali ty, kdo byli v kapele před nimi. Nemyslím si, že dělám něco moc odlišného než předchozí bubeníci, nakonec to stejně zní jako Megadeth.

Co přesně objevil Dave Mustaine ve tvém hraní, že se mu to líbilo natolik, že tě pozval do Megadeth? Čím si vystoupil?
Vše s čím Dave pracoval, bylo to, co slyšel na desce Eidolon a co mu o mně řekl Glen před mým připojením. Dave měl dostatečnou důvěru v Glenovi a věřil, co o mně řekl a teď jsme tu o 7 let později.

Čí bubnování bylo nejtěžší, když si poprvé zkoušel pro Megadeth a učil si se setlist? Byl to Nick Menza, Gar Samuelson, Jimmy DeGrasso, Vinnie Colaiuta nebo Chuck Behler? Nebo možná kombinace některých?
Některé Garovo hraní je trochu složité, on je více jazzový bubeník a měl některé skvělé přechody jen tak nastřelené, přesto si užívám Garovy věci nejvíce.

Používáš trigery na albu? Používáš trigery na koncertech?
Ve studiu jsou všechny bicí samozřejmě přirozené. Ale na živo jsem začal používat trigery na kopák asi před rokem a opravdu si je užívám zmixované s přirozeným mikrofonovým zvukem.

Jaký druh bubnů a činelů používáš na nahrávání? Řekneš nám něco o megasestavě?
Momentálně používám Ddrum American javorové bubny, Sabian HH činely, Promark vlastní paličky, Evans blány, Gibraltar hardware a Toca perkuse. Všechny jsou super.

Co ovlivnilo vojenský styl z části songu "NeverDead"? Bylo to něco, co si chtěl přinést na stůl Megadeth delší dobu nebo to byl návrh Mustainea?
Všechno co dělám ve studiu je probráno mezi mnou, Davem a producentem. Vojenské bubnování sedlo do části songu, tak jsme do toho šli.

Jak obtížné pro tebe bylo následovat časový odkaz "New World Order" Následuješ, co bylo napsáno Nickem Menzou?
Držím se co nejblíže tomu, jak Nick tento song udělal, protože na něm udělal skvělou práci, ostatně jako vždy. Nechtěl jsem toho moc měnit z respektu k Nickovi.

Jak důležité jsou pro tebe údery do činelů a pauzy mezi nimi v každé struktuře songu v Megadeth?
Není to důležité, ale když si to song žádá, pak je to v pořádku. Nejsou žádná pravidla pro něco, co dělám.

Kolik různých virblů si použil na "Th1rt3en"?
Na desce jsme použil jen 2. 18 Ddrum American z javorového dřeva a nový Ddrum Artisian Hammered měděný. Oba zněli ve studiu úžasně, takže jsme sem a tam vybírali mezi dvěma bubny, vždy to záleželo, který byl lepší pro daný song.

Jaké to bylo obdržet nominaci za "Sudden Death a Public Enemy No. 1" na Grammy? "Public Enemy No.1" bylo nominováno za Nejlepší hard rock/ metalový výkon na 54. Grammy ocenění.
Je to skvělé samozřejmě!!! Už je to naše 10. nominace, takže možná tentokrát odejdeme s Grammy! Držím palce. (pozn. v této době ještě Shawn nevěděl, že nevyhráli :( )

Jaké to bylo být nominovaný za "Sudden Death" v nejlepším metalovém výkonu na 53. Grammy ocenění?
Být nominovaný bylo skvělé - nevyhrát Grammy je na hovno.

Jak vznikl celý nápad použít NeverDead v úvodním traileru pro hru od Konami - NeverDead?
Ten song byl vlastně obsažen ve hře, což pro nás byl velký zážitek. Byli jsme požádáni o napsání songu pro hru, tak jsme to udělali.

Jaké to bylo pracovat s americkým rockovým producentem Johnnym K (Karkazis) na Třináctce?
S Johnnym K se pracovalo skvěle, zastihli jsme ho v pravou chvíli. Měl stejný herní plán, jaký jsme měli my pro desku, takže bylo dobré být na stejné stránce během nahrávání desky. Celý proces pro mě byla skvělá zkušenost.

Jaké to bylo mít Johna Lorenzi, který dělal obal pro nové album a také udělal obal na "Endgame" a "United Abominations".
John je samozřejmě skvělý umělec, takže to bylo opravdu bez problémů s ním znovu pracovat na této desce. A on znovu udělal skvělou práci na obalu!