Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

476
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 20/4/12 Shawn Drover

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 10.07.12 - 00:23 Rozhovor: 20/4/12 Shawn Drover


Když jsme konečně odchytli Shawna Drovera, který před méně než 24 hodinami nahrával v San Diegu nové album Megadeth, nevypadal ani trochu unavený. Pětačtyřicátník má spoustu energie na rozdávání v toto časné ráno a atmosféra je, jakoby nosil bluetooth během konferenčního hovoru při cvičení tai chi. Jako neobyčejný dříč jedné ze 4 metalových kapel (další tři jsou Metallica, Slayer a Anthrax) má Drover výsadní postavení, z kterého může posuzovat vývoj metalového bubnování. "Pořád se snažím zvládat vystoupení jak je to jen možné" říká. "Nemůžu mluvit za nikoho dalšího, ale nezměnil jsem nijak svůj přístup, než tomu bylo před šesti, sedmi, osmi lety."

Přizpůsobit se nebo zemřít?
Předtím, než se připojil v roce 2005 do Megadeth, hrál Drover s kanadskými power metalisty Eidolon 15 let. To určilo hladký přechod k baroku, když tak přirovnáme poněkud staromódní styl Megadeth. Když jsme se zeptali, jestli pociťuje nějaký tlak ve srovnání s mladými rychlými ďábly, mohli jsme vidět, jak se jeho oči protočili vzhůru. "Já jsem z generace Tommy Aldridge a Neil Pearta" říká. "Aldridge byl v minulosti o hře, hrej tak rychle, jak jen můžeš. Když se podíváš na ty šílené dvojkopy a další věci, on byl na vrcholu hromady, které jsem byl dotčen."

Dnešní kapely s jejich absurdní rychlostí neberou na zřetel hudbu, dodává. "Pořád jen 'Umím hrát 250 bpm.' tuhle frázi jsem slyšel už před dvěma lety."dodává Drover. "Opravdu žasnu nad tím, co tihle kluci dovedou, ale o nic z toho se nesnažím, protože nic z toho bych nepoužil v Megadeth, tak proč bych měl trávit roky zvládnutím umělecké formy, když bych to nemohl nikde použít? Já jsem docela spokojený, jak rychle umím hrát."

Metal neexistuje ve vacuu
Při turné po světě s Megadeth, si nemůže pomoci, ale otírají se o něj poslední bubenické metody. Momentálně pozoroval nejnovější tendence hráčů držet nohu, co nejblíže k pedálu k dosáhnutí vysoké rychlosti, zatímco pro oldschool hráče je to vždy o použití hodně nohou k dosáhnutí podobného výsledku. "Někdy přemýšlím, jak můžu hrát toto déle s menším úsilím? Je to něco, kde jsem se ve velmi malé míře přizpůsobil."

Drover vzal rovněž na vědomí všudypřítomný přesun k pedálu jako kyvadlo. První člověk, kterého viděl tento styl používat byl Raymond Hererra, než hrál s Fear Factory. "Díval jsem se na něj na pár koncertech a pomyslel jsem si 'To je zajímavé'. Na novém albu, kde bylo 4, 5 songů, opravdu rychlé věci a poprvé ve studiu, jsem se přizpůsobil tomuto tancování na pedálu" říká a dodává, že šíleně trénoval před nahráváním. "Výsledky byly docela dobré; bylo to docela potěšující."

Mechaniky stylu
Jeden z nejvíce kritizovaných problémů, kterým čelí dnešní metaloví bubeníci je naprostá čistota a nepřirozenost přes Pro Tools, Beat Detective a další ničící aplikace. Podporuje dnešní atmosféra nárůst snadno použitelné technologie a závod ke dnu? Nebo nastane návrat k více nevinné době, kde budou zmeškané noty, zbloudilé rezonance a všechny ty další nádherné nedokonalosti?

Drover není žádný Ludista (pozn. lidé, kteří protestují proti moderním technologiím) ve studiu. Sakra, na nadcházejícím albu Megadeth jsou trigery u kopáků. Je to poprvé pro Drovera, který se tomu zaprodal po diskuzi se zvukařem. "Chceš udělat na desce výkon tak dobrý, jak je to jen možné, protože je to něco, co za tebou bude stát po zbytek života" říká. "Ale to, že jsem toto řekl, nutně neznamená, že souhlasím s dosažením bodu, kde je všechno 100% perfektní. Neděláme to v Megadeth. Chci říct, že jsme z většiny opravdu přirozená kapela."

Bubeníci, kteří dělají všechno
V době stále se zmenšujících prodejů alb, zbyly už jen živé vystoupení. A v těsnější ekonomice jsou menší cestovní rozpočty. Častokrát se pak stane, že bubeníci se starají o věci, o které by se měl starat zvukař. Někdy je pro bubeníky peněžní motivace převzít více zodpovědnosti uvnitř skupiny. S výjimkou, kdy skupina není. "Nebyli jsme postiženi ekonomickou situací, ve které jsme," říká Drover. "Takže jsem se nemusel stát tesařem na turné (Smích) nebo něco podobného."

Zvládnul si minulé věci?
Drover se připojil k Megadeth po sedmi dalších bubenících včetně Vinnie Colaiuty. Naučit se 10 předchozích alb, jít zpět až k roku 1985 k albu "Killing is My Business… And Business is Good" a naučit se všechny bicí hlavně Nicka Menzy a Jimmy Degrassa nejsou žádný malý úkol.

Jasně, jsou tu 3 alba Megadeth, včetně posledního alba, s Droverovskou rytmickou známkou, ale jsou to klasiky, co chtějí lidé slyšet. "Naši fanoušci chtějí slyšet songy, co nejblíže originálnímu nahrání." říká. "A odchýlit se od něčeho by nebylo moc dobře přijato. Pro tento jediný důvod se snažím hrát originální bubenické části z respektu k předchozím bubeníkům a dědictví Megadeth."

Vybavení, které budeš potřebovat
Zeptali jsme se na pár klíčových schopností každého metalového bubeníka pro dlouhou a prosperující kariéru. Bylo to těžší, než jsme mysleli (možná protože elitní bubeníci netráví čas sezením a přemýšlením o tom, co potřebují dělat… oni to vlastně dělají). Obvykle upovídaný Drover byl přistižen nepřipravený a zkrátil náš rozhovor, řekl, že se nad tím zamyslí a vrátí se zpět k nám. "Naučit se být týmový hráč" napsal nám o týden později v emailu. "Připojení k již zavedené kapele jako je Megadeth, věděl jsem, než jsem vstoupil do kapely, že se potřebuji zamyslet, co bude zaprvé fungovat pro kapelu nejlépe - oboje, jak na pódiu, tak mimo něj."

Drover také varoval před "syndromem uhánějícího vlaku", jeho termín pro spěchající rytmus na pódiu. "Když hraješ metal, stává se, že se hraje spoustu not na kytaru, což je dostatečně rychle ve studiové rychlosti. Tví spoluhráči ti poděkují, když nebudeš hrát o 60bpm rychleji na živo."

Droverova sestava



Bubny Ddrum USA Series (Silver Lacquer)
1 22" x 20" Bass Drum
2 14" x 7" Custom Dios
Maple Snare (17-ply)
3 10" x 7" Tom
4 12" x 8" Tom
5 13" x 9" Tom
6 16" x 14" Floor Tom
7 18" x 16" Floor Tom

Činely Sabian
A 13" Paragon Hi-Hat
B 18" HH Chinese Brilliant
C 18" HH Rock Crash Brilliant
D 20" HH Heavy Ride
E 16" HH Medium Thin Crash Brilliant
F 16" HH Rock Crash Brilliant
G 16" HH Medium Dark Crash Brilliant
H 18" HH Medium Crash Brilliant
I 20" HH Dark Chinese

Shawn Drover také používá hadrware a kotvící systém Gibraltar, pedály Yamaha, blány Evans, paličky Pro-Mark, převodníky Buttkicker, trigery Ddrum a modul Alesis DM-5

Zdroj: http://www.drummagazine.c...in-drover/