Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

341
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 1/5/12 David Ellefson

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 22.07.12 - 23:22 Rozhovor: 1/5/12 David Ellefson
[tento obrázek už neexistuje]

Jako druhou část k "David Ellefson Rock Shop Appidemic Appletell" spuštěnou včera, bych vám rád představil přepsaný rozhovor, který jsem měl s panem Ellefsonem, který je většině známý jako zakládající člen a baskytarista Megadeth. David a já jsme měli velmi příjemný a informativní rozhovor, ale bylo to o něco delší ve prospěch produktu Appidemic. Následující text je většina toho, o čem jsme mluvili a jak můžete vidět, nechal jsem pana Ellefsona mluvit co nejvíce to jen šlo. Když získáte právo naslouchat rockové legendě, necháte ji mluvit.

Jaká je cílová skupina pro aplikaci "David Ellefson Rock Shop"? Začátečník, průměrný hráč, profesionál?
Já si myslím, že to je hodně široké. Řekl bych, že to ocení spousta fanoušků Megadeth, protože spousta z nich jsou hudebníci různých úrovní. Řekl bych, že být schopný se připojit a hrát (obzvláště s "Peace Sells… but Who's Buying) je výhra. Na druhé straně máš děti, které zrovna začínají a být schopný určovat jejich iTunes knihovnu a jamovat spolu je skvělé. Pro profesionální hudebníky, kteří jsou pořád na cestách, váha je náš nepřítel; vždy se snažíme najít způsob, jak odlehčit našim zavazadlům, takže toto je perfektní řešení. V hudbě je těžké být někým pro někoho, protože nakonec skončíš jako všestranný umělec, který není v ničem výjimečný; ale s "Rock Shop" si myslím, že máme zábavnou aplikaci a užitečnou pomůcku, která je řešením pro spoustu aplikací, od začátečníka po profesionála.

Pokud jde o vývoj "David Ellefson Rock Shop" aplikace, bylo něco, s čím si se sblížil s Pocketlabworks nebo jen řekli, tato aplikace zní jako dobrý nápad a známe lidi, kterým se to bude líbit?
Navázal jsem přátelství s Pocketlabworks a oni mi poslali iRiffPort na zkoušku, takže jsem se seznámil s tímto zařízením a se softwarem, který měli v obchodě (PocketAmp - Guitar Amp and Effects a PocketGK - Bass Guitar Amp). Začal jsem s nimi mluvit a Kevin (Robertson), vlastník Pocketlabworks, byl velký navrhovatel mého "Rock Shop", což jsou moje instruktážní videa a věci, které dávám na Youtube. Volal jsem mu jednoho dne na začátku ledna a zeptal se: "Co si myslíš o tom, že bychom dali hlavy dohromady a dali moji značku "Rock Shop" a moje nápady (do produktu Pocketlabworks)? Jsou to vylepšení a věci, které bych rád přidal…jako heavy metalový a rock'n'rollový baskytarista, kytarista a skladatel bych tam tyto věci rád viděl." To co máte ve svých rukách je finální produkt.

Počáteční verzi propagujeme jako mobilní tréninkový zesilovač pro kytaristy a baskytaristy. Je to vlastně zvukově vytvořená jednotka a určitě to nahrazuje procesor nebo nějaký další třetí kousek hardwaru. Líbí se mi ten nápad v dnešní době, že všechno se dostává do aplikací a dostává se to do iPhone. Miluju Apple systém; miluju koncové uživatelské rozhraní.

Jedna z věcí, kterou jsme udělali s aplikací, byla ujistit se, že můžeš procházet svoji vlastní iTunes knihovnu skrz aplikaci. Byl to nápad Kevina (Robertson), hned jak si načteš album Megadeth Peace Sells… but Who's Buying, mít album automaticky nastavené na standardní A 440 koncertní frekvenci, protože to je určitým způsobem zvláštní ladění, které se nenačítá úplně správně na ladiči. Je to vlastně "50 cents flat" (pozn. notový zápis) na ladiči Peterson a ne každý má ladič Peterson. Já jsem používal produkty Peterson dlouhou dobu a na profesionální úrovni, mám jeden, ale není to ladička, takže je dobře, že aplikace automaticky ladí na A 440. Můžeme dokonce zvážit udělat to s nějakými dalšími nahrávkami. Hlavní věc, kterou jsme udělali, byla, že jsme umožnili ovládat tón/frekvenci u jakéhokoliv alba a nemusíš ladit svou kytaru - raději si můžeš naladit píseň podle sebe, než ladit kytaru podle písně. Vložili jsme tam rychlé ovládání a chytače, to je věc, když trénuješ a učíš se píseň nebo část sóla, potřebuješ neustále převíjet; můžeš chytit a posunout a zpomalit to a neměnit tón/frekvenci - s touto aplikací se můžeš dostat až na dřeň.

Další věc s "Rock Shop" aplikací byla, i přesto, že jsem baskytarista, jsem si uvědomil, že většina lidí, kteří vezmou nástroj, obzvláště v rock'n'rollu, vezme kytaru, takže jsem se chtěl ujistit, že tu bude něco použitelné pro oba, jak kytaristy, tak baskytaristy. Opravdu, můžeš připojit jakýkoliv strunný nástroj a použít jednu ze stran zesilovačů.

Byl to tvůj nápad spojit kytarové a baskytarové zesilovače do jedné aplikace?
Ano, protože toho hodně vytvořím s kytarou a hodně hraju na kytaru a uvědomil jsem si, že s baskytarou by šlo o malý okruh uživatelů, prostě protože počet baskytaristů versus počet kytaristů je někde úplně jinde. Ohledně kytar jsem vylepšil zvuk - mám rád pěkně čistý zvuk s dalšími zvukovými efekty (reverb, chorus). Také mám rád špinavý zvuk, jako byl v 70. letech v hard rocku; Britský zvuk. Pak jsem šel po plném, 'odpálí ti to hlavu' nasyceném metalovém zvuku. To jsou 3 zvuky, které používám a s efekty, které v tom jsou, si to můžeš také přizpůsobit.

Když používáš hodně z efektu reverb v aplikaci, trochu to vypadá, že by mohl být oslaben úder.
Obecně platí, že čím více budete přidávat zpoždění, budete mimo. Je to jeden z důvodů, proč jako baskytarista nepoužívám žádné efekty. Používáme efekty chorus a flange, protože když potřebuji efekt pro intro, arpeggio nebo část sóla, přidávám trochu efektu chorus, abych to trochu osladil. Kdykoliv přidáš efekty, ztratíš část úderu jakéhokoliv nástroje.

Během testování aplikace jsem zjistil, že když posuneš reverb úplně nahoru, tak nástroj zní zdaleka, ale reverb je obrovský.

Mám rád jen dotek reverbu, který nabízí nové možnosti. Někteří lidé chtějí hrát v nastavení rockový bůh a znít, jako když stojí v koloseu, takže jsme do toho chtěli dát různorodost pro každého.

Jsou nějaké aplikace nebo pomůcky, které by sis přál mít před dvaceti lety?
Nad ničím takovým nechci přemýšlet. Všechno přešlo do počítače pro digitální nahrávání a kvalita digitálních nahrávek se stala docela dobrá za těch 15 let, v této chvíli už vlastně má ten hřejivý pocit analogu. Celá debata analog proti digitálu letěla z okna už před lety. Na "Rock Shop" mám rád, že ji můžeme vyvíjet. Zjišťuju, že když uděláš desku, je hotová a je to tak navždy, maximálně ji můžeš remixovat nebo remasterovat; ale v digitální rovině, s aplikacemi, změna se očekává. Hned jak něco získáš, máš prakticky ihned možnost upgradu. My jsme na začátku tvorby konečné aplikace "Rock Shop" a myslím, že vstupní verze je velice dobrá, ale teď ji můžeme vylepšovat a vyvíjet a to je pro mě vzrušující, protože to je ta kreativní stránka.

Jak vypadá práce na aplikacích, jako je tato, na větší funkčnost a přidání efektů?
Myslím, že to vychází z užívání koncových uživatelů. Můžeš jít do obchodu s aplikacemi a najít spoustů aplikací a použít je jednou, dvakrát a pak už je nikdy znovu nepoužít. Je spousta stylů, volných aplikací a spousta dalších věcí. My jsme chtěli vytvořit něco, z čeho budeš mít pocit, že si zaplatil nějaké peníze, ale shledáš to užitečnou, mnohostrannou pomůckou, ke které se budeš znovu a znovu vracet…a stane se součástí tvého životního stylu jako muzikanta.

Jak moc figurují i-zařízení a aplikace v tvém procesu tvoření světové hudby?
Řekl bych, že hodně. Když děláme desky, používáme Pro Tools, ale DigiDesign Logic se začala prosazovat od doby, co ji koupil Apple. Začalo to jako MIDI a klávesová doména a nebylo to tak populární pro ty z nás, kteří používali mikrofony na bicí a strunné nástroje. Budu k tobě upřímný, (aplikace) Garage Band je úžasná. Nastříhal jsem hodně baskytarových částí na spoustu desek přes Garage Band, protože pravda je taková, že všechno, co potřebuješ, je dostat do počítače dobrý předzesilovač. Jakmile jsi jednou v digitální rovině - potřebuješ zaznamenat svůj výkon a můžeš ten soubor posílat po světě - producent pravděpodobně zapracuje na skladbě, přidá efekty atd. a na jeho konci se musí ujistit, že skladba zní způsobem, jaký chce slyšet. Vždy to vychází z hudebníkova výkonu, to je věc číslo jedna. Všechny tyto miniaplikace mají význam na konci, a konec, kterého chceš dosáhnout, je fantastický hudební výkon.

Jak moc v tvých zařízeních figurují věci od Apple?
Teď hodně. Můj první Mac byl LC; byl to počítač, který nebyl velký, ale stál docela dost peněz, ale hned, jak jsem ho dostal, jsem na něm dělal všechno - začal jsem na něm psát texty, začal jsem na něm dělat svoje účty, používal jsem počítač na všechno…prostě jsem to miloval. V době, kdy jsme nahrávali Youthanasii, jsem měl několik Mac laptopů a hudební a další umělecké komunity v Los Angeles, kde jsem žil, většina z nich měla Maca. Když vyšly Windows 95, změnilo to hru. Když vyšly Windows 98, procházel jsem obdobím zhruba od 94 do 99… byl to boj s Apple, protože téměř se vším vymizeli z obchodů a měli těžko nějaké využití. Opravdu jsem nechtěl přejít k Windows, ale udělal jsem to a byl jsem opravdu moc šťastný po několik let. Věděl jsem, že jít do studia, kde byly vždy Macy, které pracovali s Pro Tools, a i když nejsem inženýr, jsem věděl, že tito lidé mají tuto stránku zvládnutou. V poslední době si moje žena stěžovala několik let na viry, a že se necítí dostatečně počítačové chytrá, ale chce mít počítač, tak jsem jí koupil iMac, potom jsem dostal MacBook a iPhone a iPad, takže nyní je náš dům plně propojený. Nechávám si normální počítač pro nějaké účetnictví, ale jsme domovem Apple.

Respektuješ digitální/online hudební svět a iTunes?
Kupuju si všechnu hudbu přes obchod iTunes; mají největší výběr a podle mého názoru nejlepší správu digitálních dat, takže jako umělec se cítím jako, že dostávám zaplaceno za svou vlastní hudbu a to je důvod, proč mi nevadí platit za hudbu dalších lidí - takže dostávají zaplaceno. Prostě si myslím, jakmile jsi jednou v této skupině, s hudbou se zachází správně. Když se Jobs dostal zpět, jednoduše zachránil hudební byznys. Vím, že iTunes byl pro něj způsob, jak prodat iPody, ale přišel s perfektním nápadem, aby zničil jedním rázem nekontrolovaně se šířící pirátství a legitimizoval online hudbu a ujistil se, že umělci a textaři dostanou zaplaceno. My, jako komunita umělců, musíme být vděční Applu za řešení spousta problémů, které nás nakazily a dostaly nás mimo byznys.

Někteří super úspěšní umělci se rozhodli nedat svoje songy na iTunes, protože by raději prodávali alba než singly. Hned jak tam dáš svoje věci, začneš prodávat spíše singly než alba, takže tomu rozumím a může to být negativní stránka. Metaloví fanoušci jsou unikátní kultura, protože my kupujeme alba, máme rádi alba. Když jsem šel do iTunes, koupil jsem si několik singlů a tak, ale kupuji alba, protože chci slyšet celé album. Nahrávací průmysl, kdo by si pomyslel, že nám ukáže záda, bojoval s internetem a prohrál bitvu. Nynější vydavatelství se rozprodávají a je tu jen několik konglomerátů, které vlastní všechny vydavatelství a stěžují si, že nejsou peníze, takže naše zálohy se zmenšily. A hudebníci - se stávají zoufalými zlatokopy v hudebním byznysu - mají v rozpočtu méně peněž na dělání desek a turné. Já si nestěžuju, protože my jsme (Megadeth) zavedení umělci, ale postihuje to každého odshora dolů a lidé, kteří opravdu trpí, jsou mladí, noví umělci, kteří potřebují dolary a příležitosti a měla by jim být dána podpora od vydavatelství, ale ty nemohou, protože prohráli bitvu s internetem. Na tom je pěkné, že iTunes byl původně pro činy vydavatelství, ale nyní, protože můžeš dát na CD cokoliv a mít to na iTunes, nezávislí umělci můžou získávat zdroje z iTunes. Podle mého názoru je iTunes jeden z nejúžasnějších obchodů s hudbou. Můžeš bojovat a prohrát jako hudební průmysl nebo to můžeš přijmout a vyhrát jako Apple.

Stejně jako "Guitar Hero" a "Rock Band" udělal naši hudbu populární u nové generace, která o ní třeba neslyšela, tak iTunes udělal stejnou věc s těmito online hudebními portály (legitimizoval je). Udělali stejnou věc. Znovuobnovili katalogy a dali vítr do plachet spoustě deskám, které už byli za zenitem. Vydavatelství nechtějí dávat peníze na vydávání CDček, které leží na skladech a padá na ně prach, ale zpřístupnit je ke stahování, když tam nejsou žádné výrobní poplatky - kdo by to nechtěl? To je podle mě blázen; zvýšíš tím výnosový potenciál.

Někteří lidé se bojí o ztrátu romantického/nostalgického prvku z koupení alba.
V tomto s nimi souhlasím, protože to byla zkušenost, která měla naše generace, ale je to jako mluvit s dědečkem o prodeji jeho Oldmobile (pozn. typ auta) obchodníkovi s Oldmobily. Už nikdy nebudeme jezdit s Oldmobily našich dědečků; všechny zkušenosti naší generace jsou jiné, než generace předtím. Teď se to okruhem vrací zpět k aplikacím: pravděpodobně telefonuješ na iPhone, používáš iPad, pravděpodobně máš hudbu na iPodu, tak proč tam nedat také svůj kytarový zesilovač. Je to místo, kde trávím většinu života: kontrolováním e-mailů, telefonováním, posloucháním hudby… mohl bych do toho připojit také svou kytaru. Pro mě byl "Rock Shop" o vnesení kytary a baskytary do tohoto okruhu.

Bude zajímavé sledovat, co se stane se smartphony v několika přístích letech. Vypadá to na ruční počítač a komunikační zařízení. Jak ty vidíš budoucnost?
Částečná slova Bill Gatese byla, že budoucnost není o operačních systémech, bude o zařízeních, které mají přístup na Cloud (pozn. vše je na internetu, více si zjistěte třeba na wikipedii :)). Věděl, když odstoupil dál od Microsoftu, že bitva není Mac vs. PC, je to o tom, jak dostat náš obsah do cloudu a mít zařízení, které to podporuje. Máme pozemskou existenci a existenci v Cloudu.

Zdroj: http://www.technologytell...-megadeth/