Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

476
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 6/8/12 Shawn Drover

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 14.10.12 - 14:02 Rozhovor: 6/8/12 Shawn Drover


Megadeth jsou v současnosti možná nejpřehlíženější skupina v metalu. Zatímco předchozí kapela Dave Mustainea - Metallica dosáhla většího mainstreamového úspěchu, Megadeth se (z většiny) vždy drželi svých zbraní. Po téměř třiceti letech Megadeth dále vedou svoji válku proti politické zkorumpovanosti a nespravedlnosti s vybavením metalové zuřivosti. Odpálení bubenické artilerie řídí v kapele bubeník Shawn Drover. Drover je v kapele druhou nejdelší dobu za všech bubeníků. Zřejmě to vypadá, že ví, co má dělat a co ne. Rozhovor s Shawnem byl mnohem více osvěžující, když můžete slyšet v jeho hlase, že si stále užívá to, čím se živí, a že je velice pozitivní a nadšený. V našem rozhovoru s Shawnem jsme se dotkali mnoha témat, od koncertování po nahrávání a co všechno je nutné dělat k udržení si práce v kapele, která prochází tolika změnami v sestavě. Doufám, že si tento rozhovor užijete jako já při jeho provádění.

V této době je největší téma k diskuzi setlist kapel, který hrají. Během rozhodování mezi uspokojováním skalních fanoušků a uklidnění mas se spousta kapel zasekne ve vyjeté koleji opakovaného hraní setů "nejlepších hitů". Jak to chodí u Megadeth s vybráním "správného" setlistu?
To je dobrá otázka. Určitým způsobem malinko žonglujeme se setlistem každou noc. Někdy máš rozdílné časové možnosti. Někdy to záleží na tom, s kým jsi na turné. Když hrajeme se Slayer a Anthrax a Testament nebo někým podobným, můžeme vytáhnout více thrashovější záležitosti. Zatímco, když jsme na turné s někým jiným, kdo není tak thrashový, dává nám to možnost směřovat jiným směrem. Bylo řečeno, že musíš hrát klasiky. Musíš hrát "Symphony", "Holy Wars", "Peace Sells". A také musíš podporovat novou desku, ze které hrajeme vlastně každou noc 3 songy. Když máme 13 desek, s tolika songy, které máme, je to složitá věc.

S tolika kapelami, které hrajou stejný setlist rok za rokem, je dobré slyšet, že Megadeth jsou ochotní zkoušet měnit setlist, když se naskytne příležitost.
No samozřejmě nemůžeš udělat každého šťastným. To my víme, ale musíš obstarávat masy. To je důvod, proč kapely hrají, co lidé znají. Nemluvím o hardcore, psycho fanoušcích, kteří znají každý song lépe než my. I když je milujeme, musíš myslet na obyčejného člověka, který chce jít na koncert a zarockovat si v letním období v amfiteátru. Když jsi Lynyrd Skynyrd a nezahraješ Freebird, lidi se můžou zbláznit.

Přesně. Ale je pěkné vidět kapelu jako Megadeth hrát klasiky, a stále jste ochotní střídat méně známé songy a hrát songy z vašich aktuálních alb.
Vlastně je tu více klasik, které můžeme hrát, ale my říkáme: "Ok. Jaké songy musíme hrát?" Budeme hrát těch 6 nebo 7 songů, ať jsou to jakékoliv, s ohledem na délku setu. Když trvá koncert 75 minut, pak možná jeden z těchto songů zmizí. Protože propagujeme naši novou desku bez ohledu na něco jiného. Dokonce, i když máme pouze hodinový prostor, zahrajeme alespoň 2 songy z nové desky. Z toho vyplývá, že jedna z těch klasik možná tu noc nezazní. Je to pro nás extrémně těžké udělat perfektní setlist, protože ve finále nemůžeš udělat každého šťastným. Ale určitě se snažíme.

Rád bych s tebou prodiskutoval vaše nejaktuálnější CD - Th1rt3en a poslední 2 CD předtím (United Abominations a Endgame). Myslím si, že tyto desky přenesly kapelu na novou úroveň. Nejskvělejší trojice, pokud se to tak dá říct. Každopádně, co se mi opravdu líbí na Třináctce oproti předchozím dvěma deskám, je produkce. S "United Abominations" a "Endgame" to byl důraz na to být precizní, způsob, jakým byly produkovány, zněl v některých písních téměř roboticky. Naproti tomu "Th1rt3en" zní ve srovnání více syrově a brutálně. Objevili jste tenkou hranici mezi tím, být precizní a tím, kdy začne hudba znít roboticky?
"Roboticky", neřekl bych, že to je to správné slovo k užití. Když nahráváš dnes, je to samozřejmě jiné, než před dvaceti lety. Zabýváš se s protools a všechno jako celek je v současnosti mnohem preciznější. Můžeš s věcmi hýbat a můžeš vzít tuto část z této nahrávky. Je spousta věcí, které můžeš dělat. S tím, co jsem teď řekl, my nezneužíváme tento systém. Opravdu se snažíme dělat to přirozené, jak je to jen možné. Ale také se snažíme dělat to tak dobré a přesné, jak dovedeme. Nevím, jestli je Třináctka méně precizní než "United" nebo "Endgame", ale songy jsou trochu odlišné. Není zde tolik rychlých a zběsilých nahrávek, se všemi těmi změnami temp. Něco jako "Wrecker" nebo "Whose Life"… "Whose Life" má trochu punkový nádech, což můžeme přisuzovat té "uvolněnosti", kterou jsi měl na mysli, že ta deska má. Také jsme měli tentokrát jiného producenta. Každý producent přináší odlišný element. Mám rád Andyho Sneapa (producent UA a Endgame). Je to skvělý producent a je to dobrý přítel nás všech v kapele. Odvádí skvělou práci a zanechává známku na svých produktech. Johnny K (producent "13") to dělá také. Myslím si, že když se podíváš zpět do našeho katalogu a poslechneš si všechno od našich rozdílných producentů, ti dobří nechávali svoje značky tak trochu na všem. A na tom není nic špatného. To co děláme je, že se snažíme pokaždé udělat naši nejlepší desku. Nejlepší songy, jaké můžeme napsat, nejlepší texty, nejlepší výkony a tak dále.

Máš velmi unikátní bubenický styl. Jsi levák, ale hraješ na bubenické sestavě nastavené pro praváky za použití techniky otevřených rukou. Tvůj styl je také velmi kontrolovaný, neházíš vlasy nebo netočíš paličkami, nebo něco podobného. Nevypadáš, že bys vynakládal nějakou zbytečnou energii navíc. Hrál si vždy tímto kontrolovaných stylem hry nebo se to vyvíjelo v čase?
Možná, když jsem byl mladší, tak jsem točil paličkami a tak podobně. Byl jsem trochu více extravagantní, když jsem byl mladší. Tato situace si žádala o větší kontrolu. Spousta písní je náročná na hru. Nemůžeš máchat paličkami a házet si je za zády a chytat je do zubů, když hraješ "Take no prisoners". Třeba (například) Tommy Lee je fantastický. Skvělý bubeník a opravdu extravagantní. Tyto věci můžeš dělat v Motley Crue. Je to hodně hodně "groove" orientovaná kapela a je skvělá a on je skvělý bubeník. Pro mě je tu hodně zběsilých věcí, které vyžadují hodně kontroly a hodně soustředění. Má práce je hrát nejlépe s ohledem na mé schopnosti. Takto já funguji. Podívej se na Charlieho (Benante) z Anthrax. Nehází si s paličkami za zády a další věci, protože dělá všechny své věci. Myslím si, že to všechno závisí na situaci.

Megadeth prošli přes několik bubeníků za ty roky, ale ty budeš v kapele něco kolem osmi let, téměř tak dlouho jako Nick Menza. Co jsi dělal jinak, než ostatní, aby si zůstal v kapele tak dlouho?
Řekl bych, že Dave a já sdílíme hodně stejných vizí, co chceme pro kapelu. Spodní hranice je, že je to Daveova kapela. Pokud si myslíš, že vstoupíš do kapely a převezmeš kontrolu, nezůstaneš na dlouho. Dave je opravdu přísný (militantní) o tom, jak chce věci dělat. Chce, aby všichni odvedli tu nejlepší práci, ale to chci také já. To chci také. Nejsem zde za brzdu. Jsem zde, abych udělal tuto jednotku, v této organizaci, tu nejlepší, jaká může být. Sdílíme na tuto věc hodně stejných vizí. Jakmile máš toto, je celkem jednoduché vycházet. Vím, jaká je moje role v této kapele, a jsem opravdu šťastný se svojí rolí.

Spousta lidí vnímá Davea Mustainea jako totalitního diktátora. Je to přesné nebo získal Dave špatnou nálepku?
Ne. Hodně věcí je zveličených z tisku. Věci, které se stali před 25/30 -ti lety. Jak jsem řekl, Dave ví, co chce a to je dobrá věc. Musíš mít někoho s vizí. Někdo musí být ten, kdo dělá rozhodnutí a má vizi, má plán na 3/5 let dopředu. Posouvat se dopředu, s tím, jakým směrem půjdeme. Pro moji situaci si myslím, že je skvělé, že to je Daveova kapela, protože on ví, co chce a dělá to už téměř 30 let. Očividně musí dělat něco dobře, když posunul kapelu na tuto úroveň. Musíš to respektovat. Všechny ty věci řečené v tisku, nezajímám se o žádnou z těch blbostí. Někdy si lidé, kteří dělají rozhovory ani neudělají průzkum k povídání si o nové desce, jako ty. Pokládáš skvělé otázky. Častěji chce hodně těchto lidí vytahovat věci z minulosti a dokonce se neptají ani na nic současného.

Chtěl bych znát tvůj náhled na návrat Davida Ellefsona do kapely. Mám pocit, že se vrátil v perfektní čas shodující se s výročím "Rust in Peace". S tímto albem se stala baskytara přesně zaměřená a s návratem Juniora to přidalo na autenticitě, jak zvuku, tak odehrání těchto songů.
Abych byl upřímný, tak tato situace byla naprosto náhodná. Byla to situace, kde se předpokládalo, že budeme na turné se Slayer, a Tom (Araya) si poranil záda a krk a musel jít na operaci. Takže jsme museli tuto situaci přijmout a zanechat ji v tomto stavu a odjet domů, tam jsme odpočívali další 2-3 měsíce před začátkem dalšího odvětví turné nebo jsme mohli udělat něco trochu jiného. Managementem bylo navrženo, abychom udělali něco k 25. výročí "Rust in Peace". V té stejné chvíli chtěl Dave provést změnu člena kapely. Takže to bylo prezentováno tak, že potřebujeme jiného baskytaristu. Když jsem obdržel informaci o té věci s "Rust in Peace", zkoušky se již blížily. Podle mě nemůžeš nahradit Jamese Lomenza "někým". Hodně našich fanoušků přijalo Jamese jako skvělého hráče a opravdu skvělou osobu. Tak jsem vzal na sebe dostat se do kontatku s Davidem Ellefsonem. A udělal jsem to, zeptal jsem se ho na rovinu: "Podívej, pokud si někdy zvažoval návrat, potřebuju, abys mi to řekl hned teď. A tím "hned teď" nemyslím příští týden. Myslím tím, hned teď na telefonu." Musel se rozhodnout opravdu rychle a potom jsem o tom mluvil s Davem. Protože v jejich minulosti se staly věci, které potřebovaly být urovnány. V mé malé chamtivé mysli jsem si říkal: "Víš co? Bude to fungovat. Neřeš to. Nějak to bude fungovat. Prostě dostaň Davida zpět do kapely a všechno se urovná." Tak nějak jsem dostal svůj ušmudlaný kousek a fungovalo to skvěle. Upřímně jsem to nedělal pro sebe, dělal jsem to také pro fanoušky. Věděl jsem, co fanoušci chtějí. Tak takhle to je. Teď jsme tu o 2 roky později a ty 2 roky byly skvělé!

Zdroj: http://www.rockmusicstar....adeth2012/