Rádio
Zapnout Megarádio
Reklama

476
Facebook
Sdílejte nás
Tweet
©
2007 MEGADETH.CZ
Webmaster . Milan Dotlačil a Kropis
Moderátor . Kropis

Rozhovor: 5/9/12 Dave Mustaine

Komentáře: 0 • Autor: Kropis • 28.10.12 - 10:59 Rozhovor: 5/9/12 Dave Mustaine


Rozhovor s panem kontroverzním, Dave Mustainem

Vyslov jméno Megadeth a napadne tě celý houf písní. Ať už by to byly naštvané riffy a zpěv z "Rust in Peace" se songy jako "Tornado of Souls" nebo songy z alba "Countdown to Extinciton" s klasikami jako "Symphony of Destruction" nebo více moderní písně jako "Public Enemy No. 1" z "TH1RT3EN - 2011", Megadeth pokračují v tom být jedna z největších kapel na světě. Muž za tím vším je jeden a ten samý Dave Mustaine. Po třiceti letech je Dave stále schopný "rockovat" a intenzivně se věnovat záměru udělat zapamatování hodný koncert pro všechny jeho fanoušky. Usoudili jsme, že nastal čas, abychom si s Davem popovídali o jeho turné, jeho kytarách a jeho myšlenkách o hudebním průmyslu.

Jak šlo světové turné k "Th1rt3en"?
Bylo to dobré. Udělali jsme velký pokrok, spoustu vylepšení našich koncertů a získali jsme spoustu přátel. Dostali jsme se na místa, na kterých jsme předtím nebyli - navštívili jsme Filipíny a několik míst v Evropě, které byly opravdu skvělé. Je vždy hezké dostat se do nových míst, protože si tak nějak myslíš, že už si viděl všechno a najednou jsi na místě, na kterém si nikdy předtím nebyl. Je to také skvělé, protože některé děti neviděly kapely, jako jsme my. Jasně, že viděly metalové kapely, ale ne jedny ze zakladatelů.

Byly nějaké zvláštní koncerty nebo momenty, které stály stranou?
To ne, dívám se na všechny stejně. Snažím se a jednám s každým vystoupením se stejnou dávkou respektu a důstojnosti. Jsou místa, která jsou totálně na vrcholu a je to opravdu těžké pro další města nebo země se s nimi srovnat. Třeba naše fanouškovská základna v Jižní Americe je naprosto úžasná. Po těch letech se už naučíš zvládat různé koncertní situace a dát jim ze sebe to nejlepší bez předpojatosti nebo předsudků.

Máš spoustu opravdu krásných kytar Dean VMNT, ale máš konkrétně jednu kytaru, kterou považuješ jako hlavní?
To opravdu ne, všechny jsou stejné. Jedna je jako druhá, opravdu jsou to pro mě seriozní pracovní nástroje a je to, jako když doktor operuje, nezůstává u stejného skalpelu, ale chce si být jistý, že má určitý kalibr věcí, které používá. Za ty roky jsem hrál s několika rozdílnými kytarami a z těchto jsem byl opravdu nadšený. Byly to kytary, na které jsem čekal, pokud víš, jak to myslím. Ke kytarám Dean nelze nic přirovnat. Byl jsem opravdu hodně věrný Jackson a velmi loajálně jsem je podporoval, ale to bylo, než je koupil Fender.

Byl jsi dlouholetý uživatel snímače JB/Jazz, než si s námi vytvořil vlastní "Dave Mustaine Livewire". Co na něm máš rád a co to přidává do tvého zvuku?
Není pochyb, že Jeff Beck je jeden z nejlepší kytaristů, kteří kdy vzali do ruky kytaru. Přesto nejsem velký fanoušek jeho hry, ale jsem určitě velký fanoušek jeho zvuku. Takže když jsem vyzkoušel JB, bylo to opravdu úžasné, ale, znovu, jsem si z toho jako umělec udělal něco jako vyhodnocení a zjistil jsem, že tam jsou malé mezery ve zvuku. Znal jsem Seymoura (značka Seymour Duncan) a ohromně jsem si ho vážil, a když se naskytla příležitost si s ním promluvit o používání JB, on souhlasil a já jsem se cítil, jako když jsem vyhrál loterii. Jsou určitě věci, které tím získáš, mohou být malé, ale jsou velmi důležité.

Zvuk prochází přes snímač - je to první elektronický díl mezi mými prsty a strunami a tvýma ušima. Takže je přirozené, že to je nezbytný a důležitý díl. Neudělal jsem žádné změny, protože ne, že by to nebyl skvělý snímač: byly tam určité věci, které jsem dělal se svým zvukem a myslel jsem, že by mohlo být opravdu skvělé být schopný vyřešit tento problém ještě předtím, než se to dostane ke zpracování signálu. Trochu jsme toho změnili v elektrice - udělali jsme ho aktivní - to byl nápad Evana Skoppa. Velice informovaný člověk, věděl, co hledám a samozřejmě to je dokonalý profesionál, byl schopný mě přesvědčit přejít od pasivního snímače k aktivnímu.

Nebyl jsem pro aktivní snímač po všech stránkách. Slyšel jsem všechny ty lidi, kteří používají "EMG", a prostě jsem si myslel, všichni znějí stejně. Všichni mají ten "Mesa Boogie" zvuk, který je naprosto identický. Každý má ten stejný podladěný, bezvýznamný, hloupý, ve středním rozsahu zpracovaný zvuk. A pro mě to nemohlo být vzdálenější od Nové vlny britského heavy metalu, když došlo k tomu anglickému řezavému zvuku. Tak když ke mně přišel návrh mít aktivní snímač, říkal jsem si: "ne". A pak mi Evan připomněl, že to byl Seymour Duncan a já jsem si řekl, že dám obavy stranou a budu těm lidem věřit. Jsou nejlepší v dělání snímačů v tomto byznysu.

Když jsem ty snímače slyšel, říkal jsem si: "pane bože, to je úžasný." Musel jsem si v hlavě udělat menší úpravy a zvukově to sjednotit s naším laděním, ale když nic, tak to zjednodušilo proces získání skvělého zvuku. Když jsem byl dítě a poprvé jsem začal hrát, používal jsem věci DiMarzio a vždy to byly skvělé snímače, ale znějí živelně a měly k tomu zbytečné zkreslení. Pokud si chtěl získat čistý zvuk, nebyl zde. Nic proti DiMarzio, protože to byly skvělé věci, když jsem byl dítě, ale vždy se snažíš získat to nejlepší a když jsem byl schopný se přesunout k Seymour Duncan a když jsem se dostal k těm aktivním snímačům, říkal jsem si, toto už je pořádná práce.

Jako někdo, kdo byl vždy velice důvtipný, co se týče novinek, jak vnímáš změnu hudebního průmyslu s velkým rozšířením internetu?
Jsem purista a nechci vypadat, jako že se nestarám o mladé lidi a kreativitu a dělání skvělých věcí. Musím říct, že jsou určitě věci, které způsobil digitální svět a to, že podřadní hráči mohou znít, jako že jsou dobří. Problém není v tom, že by deska nezněla dobře nebo se nedala užít, ale v tom, když je chceš sledovat na živo. Na desce znějí báječně, protože používají Pro Tools, celý tento digitální svět, který je ukolébává a posluchači si myslí: "ti kluci jsou opravdu úžasní". Kvůli ekonomice je teď težké vyjít s penězi a utratíš za lístek 40 nebo 50 dolarů - pokud to bereš jako rande tak stovky - a parkování, benzín, jídlo, pití, programy, pokud nějaké mají a nějaký druh merchandisingu nebo trička. Už jsi na 100 až 200 dolarech, možná dokonce 300 pokud bereš někoho dalšího.

Máme štěstí, protože naše záloha jsou živé koncerty a máme super loajální fanoušky. Byli jsme požehnáni být schopní napsat chytlavé songy a inovovat kytarový styl - to také trochu pomáhá. Vždy jsme se snažili držet cenu lístků dole. Stejný přístup je s naším merchandisingem, lístky, kytarami a další produkty za kterými stojím. U všech těchto věci se to snažíme vzít v úvahu. Možná jsem měl skvělý život a možná jsem byl přeplácen a méně jsem pracoval, ale netrestám fanoušky a nejsem v těchto věcech drsný. Takže se tímto snažím přenést na ně vděčnost tím, že je nebudu trestat cenami.

Dobrá věc, kterou mám rád na internetu je ta, že je opravdu snadné předat svůj produkt fanoušků za dostupnou cenu. Je tu pirátství a lidé, kteří kradou. Neuvědomují si, že to je duševní materiál a je to stejná věc jako jídlo. Dát a něco získat, to je obchod - pokud něco získáš a osoba nedostane nic nazpět, to je buď dar, nebo to kradeš. Za sebe si myslím, že člověk, který vytvořil "Napster" pravděpodobně zničil stovky tisíc lidských životů, díky přenášení dat z osoby na osobu, ale pokud by to neudělal, existuje kupa chytrých lidí, kteří by to udělali za něj. Je to lidská povaha.

Zdroj: http://www.seymourduncan....-mustaine/